Wat voor soort actie op het gebied van sociale rechtvaardigheid moeten we in de toekomst van bedrijven verwachten?

Credit card en acties

Wat voor soort actie op het gebied van sociale rechtvaardigheid moeten we in de toekomst van bedrijven verwachten?

Featured post

Bedrijven die Corporate Social Reasonability (CSR) -activiteiten omarmen, hebben bewezen hogere winstgevendheid en loyaliteit van werknemers te hebben, maar dit is niet langer voldoende voor de dagelijkse consument;

Wereldwijde protesten tegen racistisch onrecht hebben duidelijk gemaakt wat bedrijfsleiders doen op het gebied van werving, gelijke beloning en sociale gelijkheid;

 

Consumenten zoeken meer dan MVO, zij zoeken op alle gebieden naar Corporate Social Justice.

Het is een fundamentele menselijke natuur om minder slechte dingen en meer goede dingen te willen. De recente beroering van de COVID-19-pandemie, in combinatie met een onstabiele wereldeconomie en een oproep tot sociale rechtvaardigheid, hebben recente gebeurtenissen velen van ons tot onze kern geschokt. Ondertussen is het bereiken van systemische sociale verandering een groeiende zorg voor regeringen, bedrijven en andere instellingen, hoewel tot op heden – op enkele uitzonderingen na – pogingen om oplossingen te schalen om sociale, ecologische en bestuurlijke uitdagingen aan te gaan niet de gewenste impact hebben gehad.

 

Investeerders, belanghebbenden en klanten willen meer goede dingen zien, niet alleen strategische tools en marketingcampagnes die gericht zijn op het genereren van winst. Het wordt tijd dat bedrijven en de academische wereld en anderen een standpunt innemen over rechtvaardigheid voor iedereen.

Voormalig president Bill Clinton drukte tijdens zijn presidentschap specifiek de uitdaging van de schaal aan bij het herzien van initiatieven voor schoolhervormingen toen hij zei: ‘Bijna elk probleem is ergens door iemand opgelost. De frustratie is dat we [die oplossingen] nergens anders kunnen lijken “.

 

Ondertussen is Corporate Social Justice, zoals Lily Zheng in de Harvard Business Review schrijft, “een herformulering van MVO waarbij de focus van elk initiatief of programma wordt gericht op de meetbare, geleefde ervaringen van groepen die door de samenleving zijn geschaad en benadeeld.” Daarom pakken bedrijven en managers die rekening houden met sociale rechtvaardigheid niet alleen inclusie en gelijkheid aan, maar geven ze actief vorm aan de toekomst voor miljoenen mensen over de hele wereld.

 

Dit is hoe visionaire bedrijven reageren:

 

Stevig staan

 

Bedrijven moeten verschillende belanghebbenden samenbrengen en open en feitelijk zijn over niet-nagestreefde doelen en mislukkingen op het gebied van rechtvaardigheid en inclusie. Stel doelen op wat het bedrijf en de gemeenschappen bij elkaar brengt en stel haalbare doelen op.

 

Ondertussen is voorlichting over het belang van sociale rechtvaardigheid en de relevantie ervan voor bedrijfsmodellen belangrijker dan ooit. Bedrijven hebben de mogelijkheid om de kloof met deze ongelijkheden te dichten door rechtvaardige toeleveringsketens te creëren en gelijke wervingsstrategieën te hanteren.

 

Zo hebben honderden in de VS gevestigde bedrijven een We Are All Human ondertekend, een belofte om Latinx op de werkplek te behouden, op te leiden en te vieren.

 

Kijk naar de cijfers

 

Om doelen op het gebied van sociale rechtvaardigheid op de werkplek te bereiken, is het belangrijk om de cijfers achter raciale en sociale ongelijkheid te begrijpen.

 

Om volledig te begrijpen hoe diepgeworteld deze problemen zijn, is het cruciaal om de huidige staat van onze steden te begrijpen en de belangrijke rol te begrijpen die wereldleiders zullen spelen bij het op een rechtvaardige manier opnieuw inrichten van de economie. En als het bedrijfsleven dit doel kan ondersteunen, zal het worden beloond door zijn klantenbestand.

 

Zo kondigde Sony onlangs een belofte aan om financiële steun te verlenen aan organisaties die zich inzetten voor raciale rechtvaardigheid en hervorming, en tegelijkertijd het interne diversiteits- en inclusieprogramma van het bedrijf op te bouwen en uit te breiden, dat belooft de kloof op het gebied van gelijke beloning te dichten.

 

Een start-up genaamd FinLit Workshop werkt samen met bedrijven om financiële basiskennis als voordeel te leren, zodat werknemers de kennis hebben die nodig is om creditcards te kiezen, online rekeningen te betalen, een hypotheek te vinden en slimme investeringen te doen. Deze tools versterken individuen en gemeenschappen.

 

Tv-streamingnetwerken zoals Netflix en Hulu hebben ondertussen bepaalde programma’s ingetrokken omdat ze ernaar streven de kijkers beter voor te lichten over sociale zaken en inclusie. www.gratiscreditcards.nl kopen.

 

Bouw solide CSR

 

Omdat COVID-19 buitengewoon veel druk uitoefent op huishoudens en kleine bedrijven over de hele wereld, geven veel bedrijven terug. Sommigen zetten zich in voor virtueel vrijwilligerswerk, zoals Accenture, en anderen zoals Shaper Hands ondersteunen partnerschappen met scholen of vrijwilligerswerk om ouderen te helpen met boodschappen. creditcards van American Express is nieuw.

 

In de schaduw van de pandemie zijn we geneigd om meer introspectief te zijn en bewuster te zijn van ons gedrag in het verleden. Het is echter net zo belangrijk om te vieren hoe ver we zijn gekomen en waar we nu zijn. Het is van cruciaal belang om de lokale helden, de positieve geesten en de gedreven generatie dat te vierenwil leven om een rechtvaardige wereld te zien.

 

Uiteindelijk is de slechtst mogelijke reactie verdere verdeeldheid, nauwe denkrichtingen en het zoeken naar eenvoudige oplossingen. Als we geen honger hebben naar gerechtigheid, komt dat meestal omdat we te veel privileges hebben. We moeten er allemaal alles aan doen om ervoor te zorgen dat er meer goede dingen zijn – voor iedereen.